Школа майбутнього першокласника

Що потрібно майбутньому першокласнику?

Шкільна форма.
Спортивна форма.
Спортивне взуття.
Змінне взуття.
Альбом і фарби (акварелі).
Пензлики для малювання.
Кольорові олівці та фломастери.
Кольоровий папір, кольоровий картон.
Ножиці із закругленими кінчиками.
Клей ПВА.
Пластилін, дощечка із стеками.
Папка для праці (за бажанням).
Зошити (2 в косу лінію, 3 в клітинку).
Обгортки для підручників та зошитів.
Папка для зошитів.
Пенал (2 ручки, простий олівець, лінійка, гумка).
Канцтовари
Ручки – гелеві, кулькові, чорнильні.
Олівці – як прості, так і кольорові – краще вибирати м’які.
Зошити – з обкладинками нейтральних спокійних кольорів – голубі, зелені. Бажано без яскравих картинок, які потім будуть відволікати дитину.
Важливо: дуже білий папір в середині зошита погано впливає на зір дитини, так само як і жовтуватий або сірий. Лінійки та клітинки в зошиті повинні бути добре, але не дуже яскраво надруковані.
Постарайтеся, щоб кольори шкільних канцтоварів були якомога натуральнішими.
Змінне взуття
Від 7 до 9 років нога ще росте.
У дітей молодших класів нога ще продовжує рости: у хлопчиків – до 9 років, у дівчат – до 8. Крім довжини, збільшується ще й висота стопи в підйомі. Саме в цьому віці важливо не пропустити плоскостопість, тому у взутті обов’язково повинен бути супінатор або невеличкі підбори. Не давайте дитині в якості змінного взуття кросівки – вони підходять тільки для уроків фізкультури.
Які моделі купляти у цьому віці?
з задниками, які добре фіксують ногу;
з підошвою, яка добре згинається та неслизька;
з широким носочком, так як вузький може викликати деформацію стопи та порушення кровообігу;
обов’язково з натуральної шкіри.
Фізкультурна форма
Найкращий костюм – з бавовни з синтетикою. Найдемократичніша за ціною – спортивна форма з бавовни. Це натуральна тканина, вона не подразнює шкіру, в такому костюмі не жарко. Але після прання такий костюм швидко втрачає зовнішній вигляд: втрачає колір, деформується. До того ж бавовна не відводить піт від тіла, а всмоктує його. Результат – на уроці дитина буде бігати мокрою, з одягом, який прилипає до тіла.
Оптимальний варіант – костюм з мішаної тканини: 70-80% – бавовна, решта – еластичні синтетичні волокна. Такий матеріал не змінить форму, а до тіла відноситься бережливо.
Важливо: для фізкультури потрібні універсальні або бігові кросівки. Вони розраховані на стрибки і будуть утримувати стопу в правильному положенні.
Яскраві речі відволікають увагу
Психологія дитини така, що в портфель вона кладе не те, що їй в школі знадобиться, а скоріш за все те, чим можна здивувати однокласників. Забавні яскраві канцелярські речі будуть тільки відволікати дитину на уроці. Особливо це стосується початкової школи – першокласник швидко втомлюється, вся його увага переключається на різнокольорові пістряві точилки, резинки та інші цікаві штучки. Іноді, навіть у 6-7 класах учні ще небайдужі до таких речей. До того ж, чим довше дитині купляють дитячі «забавки» для навчання, тим повільніше вона дорослішає.

     
Як підготувати дитину до школи?


Чи готова дитина до школи? Віддавати її в школу в 6 років, або, може варто почекати ще рік? Як допомогти дитині пристосуватися до нових для неї умов шкільного навчання? Ці питання не можуть не хвилювати батьків дошколят. Але дати правильну відповідь навіть досвідченим мамам і папам не завжди легко.
Існує багато психологічних тестів, по яких можна дізнатися про загальну шкільну зрілість дитини. Але проводити їх і знатися на отриманих результатах – справа спеціалістів-психологів. Тож пропонуємо елементарний спосіб перевірки, доступний абсолютно всім батькам.
Отже, спершу поставте своєму дитяті наступні запитання. Якщо він відповість на них без зусиль, то, значить, його психічний розвиток відповідає календарному віку і свідчить про готовність дитини навчатися в загальній середньо освітній школі.
Для дитини 5-6 років.
1. Як тебе звуть?
2. Як звуть твою маму, папу, сестричку, братика?
3. Ти дівчинка чи хлопчик? Ким ти будеш, коли виростеш і станеш дорослим: чоловіком чи жінкою?
4. Зараз ранок, День чи вечір?
5. Ти любиш малювати? Якого кольору цей олівець, стрічка?
6. Скільки пальців у тебе на руці? Покажи два пальчики, три?
7. Скільки оченят у ляльки? а у тебе? Для чого потрібні очі, вуха?
8. Що роблять віником, олівцем, ложкою?
9. Коли можна кататись на санчатах: взимку чи літом? Чому?
10. Коли можна купатися в річці: взимку чи літом? Чому?
11. Яких ти знаєш звірів, птахів? Хто більший: коза чи корова? У кого більше ніг: у собаки чи у півня?
6-7 років.
1. Назви своє прізвище, ім'я, по батькові.
2. Хто старший: ти чи твій брат, сестра?
3. Скільки тобі років? А скільки буде через рік, два роки?
4. Коли ти снідаєш: вранці чи у вечері? Обідаєш: вранці чи вдень? Що буває раніше: обід чи сніданок, день або вечір?
5. Де ти живеш? Де працюють твої папа, мама? Ким ти хочеш бути, коли виростеш?
6. Яка зараз пора року – літо чи осінь, зима чи весна? Чому ти так вважаєш?
7. Чому сніг буває взимку, а літом його немає?
8. Що робить листоноша, лікарка, вчитель? Хто лікує, а хто навчає?
9. Що більше – 8 чи 9; 5 чи 3? Порахуй від 6 до 9, від 5 до 3?
10. Покажи свою ліву руку, праве вухо. Що знаходиться справа / зліва від тебе в цій кімнаті?
11. Що потрібно зробити, коли випадково зламав чужу річ?

Не дивуйтесь, якщо питання вам здалися дуже простими. У практиці багатьох педагогів зустрічалися діти, які не змогли відповісти на багато з них. Для кожного батька нормально вважати, що його дитя найрозумніше. Але інколи дитя не може відповісти на якісь з цих питань просто тому, що батьки не вважали за потрібне йому це пояснити. Вони просто гадали, що їх чудове маля саме знає такі елементарні речі.
Якщо ж ваше дитя:
• кожен ранок чистить зуби, завжди миє руки перед тим як сісти до столу;
• допомагає вдома по господарству (миє посуд, прибирає ліжко, накриває на стіл);
• може сам собі приготувати бутерброд, вдягнутися по погоді, зав'язати шнурки і шарф;
• вміє самостійно утримувати увагу досить тривалий час (15-20 хвилин) під час читання вголос, малювання, гри;
• здатний управляти своїми бажаннями (не їсть перед їжею цукерки, хоча вони і лежать на видному місці; не вередує, коли дорослі щось заборонили);
• вміє поводитися за столом (правильно сидить, акуратно їсть);
• має більш-менш стійкі інтереси (прослухування музики, малювання, заняття мовами, конструювання, ліплення з пластиліну);
• вміє поводитися в суспільстві (не перебиває старших, без нагадування проявляє вічлевість, використовуючи «будь ласка», «дякую», «до побачення» та ін.);
• дотримується певного режиму дня;
• ставить питання і завжди вислуховує відповіді;
• прибирає за собою іграшки після гри, альбом після малювання, книжки після читання,
тоді вітаємо! Ваше дитя має високий рівень розвитку вольових навичок. А вони, у свою чергу, є основою довільного запам'ятовування, уваги, розумових навичок. І, відповідно, у вас і у вашої дитини буде значно менше проблем в школі.



Готуємо пальчики до письма

Графомоторні завдання





Розмальовки для хлопчиків та дівчаток


Немає коментарів:

Дописати коментар